Filippinerna!

 
Visst var du på Filippinerna? Jag & min familj funderar på att åka dit, hur var det? Var bodde ni? Kan du inte skriva ett inlägg om det snääälla?:) tack för en bra blogg, kram!
 
Svar: Gud vad kuuuuul! Åk dit! Ja, jag var i Filippinerna med Lucinda, min pappa och hans kompis år 2011. Det var så jäkla roligt! Vi fick väldigt mycket fritid så det kändes nästan som vi var där själva vilket förstås var kul det med hehe. Dock tar det så nedrans lång tid att flyga dit, vi reste i över ett dygn.. Men första veckan var vi iallafall i Cebu, vilket är en stad. Där fanns Starbucks och lite affärer här och var. Shoppingen är inte så bra i just Cebu så det var inte så jättepositivt på den fronten hehe. I Manila är den dock bättre vad jag vet! Iallafall, där dök vi mycket och tog vårat dykcertifikat och så vidare. Vi dök med delfiner och Späckhuggare när vi var där, det var skit-tufft! Sen fick vi bada med dom på ytan efteråt :D Sen badade vi och solade, gick och käkade och tog det lugnt helt enkelt. Efter 1 vecka åkte vi till underbara Palawan, världens finaste paradisö. Det är en sån där scen man bara tror finns i filmer och så vidare. Sanden är kritvit och hur len som helst, vattnet är turkost och klart och solen lyser starkt hela tiden. Det negativa är dock att det är så fuktigt i luften! Så fort man klev ut ur duschen blev man minst lika fuktig och svettig som man var innan haha. Men så är det ju! Där dök vi, hur häftigt som helst, sen badade vi och solade, men det var nästan olidligt.. Det var sååååå varmt!! Vi paddlade kanot och massa sånadär saker också haha. Det var verkligen en jätterolig resa och det var helt underbart att vara där! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0